خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/08 - 14:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
طاهرخانی:

سازوکار مناسب برای جذب افراد توانمند در حرفه وکالت ایجاد شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: باید با ایجاد سازوکار قانونی مناسب افراد توانمند وارد حرفه وکالت شوند تا منطبق با موازین حقوقی بتوانند از حق موکلان خود دفاع کنند.

بهمن طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، با تبریک روز وکیل به وکلا، گفت: حرفه وکالت با حقوق مردم سروکار داشته و در زمره حساس ترین مشاغل است بنابراین باید حساسیت های لازم در مورد پذیرش و جذب وکیل در نظر گرفته شود تا توانمندی لازم را در دفاع از حقوق موکلان داشته باشند؛ اگر بتوان برگزاری آزمون وکالت را به متخصصان واگذار کرد افراد کارآمدی در این حرفه مشغول می شوند.



نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به گونه ای باید در این باره اقدام کرد که خدشه ای به استقلال کانون وکلا وارد نشده و استقلال آن حفظ شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در فصل سوم اصل 35 قانون اساسی انتخاب وکیل جزو حقوق شهروندی است و امروزه این موضوع مورد نظر است که آیا می شود وکالت را اجباری کرد یعنی همه افرادی که به عنوان اقامه دعوی به دستگاه قضایی مراجعه می کنند به طور اجباری به سمت انتخاب وکیل بروند و این موضوع یکی از مباحث چالشی مربوط به کانون وکلا و دادرسی ها است.



طاهرخانی افزود: فردی که به عنوان وکیل انتخاب می شود با توجه به اطلاعات حقوقی بهتر می تواند خواسته موکلان را به استحضار قضات برساند بنابراین بحث استقلال و اجباری شدن وکیل در محاکم قضایی مورد توجه جدی قرار دارد که در این رابطه بررسی های لازم در حال انجام است تا بتوان به نتیجه مناسب دست یافت.



نماینده مردم تاکستان در مجلس دهم یادآور شد: وکالت، حرفه ای حساس است؛ باید با ایجاد سازوکارهای قانونی مناسب برای جذب و پذیرش وکلا افراد توانمند وارد این حرفه شوند تا به صورت دقیق و منطبق با موازین حقوقی بتوانند از موکلان خود دفاع کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 234116
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار